Livet som hund

Direktlänk till inlägg 18 februari 2010

Vovv Vovv Vovvvvv

Av Sotis - 18 februari 2010 08:20

Jag skäller av lycka!!! Vet ni..... jag har fått en kompis. En alldeles egen..... Det är så häftigt. Och vet ni.... vi bor i samma hus :-))


Jag har träffat henne förut och försökt visa var skåpet ska stå. Men igår!!!! Då brydde jag mig inte längre om vem som bestämde. Vi bara sprang. Runt, runt, runt. Och jagade varann.


Det var så kul så vi gick ut och lekte tre gånger igår. Ihhhh jag längtar såååå

Klockan elva ska vi ses igen!!!!


Ni kanske undrar var Tessan håller hus. Jo. Hon hänger i min rumpa hela tiden och då menar jag hänger. Hon biter sig fast i pälsen. Och där sitter hon. Och åker snålskjuts på mig när jag springer.


Man måste vara snäll när man är stor, har jag hört på TV så det är väl bäst att vara det. Så hon får hänga där helt enkelt.


Nej. Nu säger matte att hon måste hinna med sin egen blogg också så vi hörs en annan gång.


Dubbelvovv


 

 
 
Cia

Cia

18 februari 2010 09:47

Voff på dig tjejen!
Vi har också en duracellkanin hemma men hon går på 2 ben och lystrar till namnet Belinda. Du ska se o höra henne när hon snott kaffe av matte:) Blir alldeles matt av denna 13åring.
Visst kan matte sticka en tröja till Tessa men det kan ta ett tag för hon har 2 beställningar liggande. Säg till din matte att mäta ryggen från nacke till svansrot och hur lånt den ska gå bakom frambenen in under magen, önskemål om färg?
Nospuss på dig tjejen och du shäfrar e´farliga hundar. Min kompis Nelly höll på att dö förra vintern efter att ha blivit attakerad.

http://www.ciabel.bloggplatsen.se

 
Snejky

Snejky

18 februari 2010 16:26

Hahahaha, så härligt skrivet. Jag blir så glad av att gå in här & läsa...
& visst är det attans kul att få nya vänner. Hoppas ni kommer att bli riktiga buskompissar...
Kramis

http://www.snejky.nu/information/index.xhtm?webgai

 
Sussi

Sussi

18 februari 2010 19:00

Å så kul med en vän :-)

Vad kul det lät när Tessan hänger i rumpan Vilken syn hihi

Vad kul att du vill anta utmaningen. Ge mig en liten hint när du är klar så kommer jag och läser

Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Maddo

Maddo

18 februari 2010 21:46

Hehe, stackare! Hoppas Tessan skärper till sig snart då! Inte skönt att ha någon i rumpan sådär!

Jag håller med om fötterna, jag somnar alltid vid fotmassage. Bästa sättet att tysta en Maddo, hihi.

Kramar i massor!

http://blogg.dreammaddo.se

 
Maddo

Maddo

20 februari 2010 10:07

ooh, får m an förresten se kompisen på bild? =)

Jag hoppas på nästa kurs istället =)

Kramar!

http://blogg.dreammaddo.se

 
Maddo

Maddo

20 februari 2010 10:09

Oj, du hann svara på en blogg samtidigt som jag svarade på din kommentar! Jag tar i regel alla bilder själv och den är inget undantag.. :)

Ja,ibland tappar man fotosuget. Bara börja om på ny kula! =)

http://blogg.dreammaddo.se

 
Maddo

Maddo

20 februari 2010 10:15

Hehe, klart jag inte tröttnar på kramar! Kan man det? =) ;)

Man får försöka se det positiva i vädret. Det finns negativt med allt. När sommaren var fick vi tex. åka varma äckliga försenade pendeltåg för att bada. Inte skoj. Men på plats var det skoj! :)

Men jag förstår hur du tänker. Visst finns det nackdelar. Men bok, varmt bad, mysfaktor och allt positivt som hör till vintern.. En bok i solen är en sommarbok men en bok, en kopp te, en filt... det är en vinterbok! :)

KRamar

http://blogg.dreammaddo.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sotis - 13 oktober 2013 21:22


Voff på er.   Jag heter Sotis och har levt i skuggan av Sally ända tills nu. Kan ni fatta hur tungt det känns att bli av med sin bästa kompis...... Natten som gick var den första sen hon dog som jag inte vaknade och var uppe och letade efter henn...

Av Sotis - 12 oktober 2013 23:57

     Sally har dragit sitt sista andetag. Den 16 september 2013 fick hon somna in efter en tids sjukdom. Det var hennes njurar som la av. Det kändes fruktansvärt. Hon hade fyllt 11 år den 10 septemer och jag hoppades naturligtvis att få leva vid...

Av Sotis - 2 december 2012 23:20

Fattar inte varför matte inte kan lägga sig samma tid varje kväll. Jag var som vanligt trött vid niotiden och gjorde sim jag brukade. Satte mig och stirrade på henne. Hon brukar ALLTID lyssna på mig och göra som jag vill då. Men ikväll.... Nä...

Av Sotis - 20 november 2012 20:43

Åhh vilka minnen jag får. Matte fick en ny bild från Sotis valpar idag. Hon är så liten så jag måste bara visa er den. Nospussar på er allihop...

Av Sotis - 19 november 2012 20:50

Idag har min matte lämnat bort mig. Igen! Hon sa hon måste till doktorn. Undrar vad hon ska skylla på nästa gång. Som tur var kom min nya favvo och hämtade mig strax efter matte åkt. Trots att hon har en jättestor hund och katter och massa männis...

Presentation


Välkommen :)
Jag heter Sotis och har fått en egen blogg....
Lycko jag!!!
På toppbilden ser ni mig med mina första valpar

Fråga mig

0 besvarade frågor

Min tanke

Behandla andra som du själv vill bli behandlad

Innehållsförteckning Drömkex

Vetemjöl
Majsmjöl
Solrosfrön
Kycklingbuljong
Linfröolja
Äggula

Rik på Omega 3 och Omega 6

Förvaras på samma sätt som skorpor. Torrt och ej i plastförpackning

Priser Drömkex

25:- per hg plus porto. Tips: emballaget väger 20 gr. Beställer du 80 gr betalar du 12:- för portot och 20:- för kexen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

RSS

Arkiv

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards