Livet som hund

Direktlänk till inlägg 3 januari 2010

2010

Av Sotis - 3 januari 2010 13:32

Nytt år och det gamla slutade bra. Fick vara hos min extramatte och husse medan matte var hos sina barn och barnbarn. Tessan fick vara hemma med en kompis till matte.


Som ni märker så är inte min matte särskilt dataaktiv för tillfället. Hon säger att hon inte har tid. Vi ska ju flytta snart så hon packar och sorterar för fullt.


Ni ska se Tessan ute i snön. Hon är inte klok! Kastar sig som en akrobat och rullar runt. Hennes nos är ständigt vit. Och inte bryr hon sig om att det är -12 ute heller. Hon bara springer och busar.


Men lite äcklig är hon. Har fortfarande inte fattat att man bajsar och kissar ute. Varje gång!


Vi firade inte nyår utan sov gott tillsammans i mattes säng. Hon vaknade till när det pangade ute men vi två brydde oss inte. Bara lyfte huvudet och kollade vad hon gjorde uppe, hihi.


Tessan och jag (och matte förståss) är jätteglada för alla hälsningar vi fått här på bloggen under tiden vi varit borta.


Vi kommer nog inte in så ofta innan vi flyttat klart för matte tycker det tar för mycket tid för henne men händer det nåt extra ska jag nog se till att hon skriver.


Nospussar på er allihopa och ha ett fantastiskt 2010

 
 
attis

attis

3 januari 2010 14:24

Hej vännen. Vad skoj att höra ifrån dej. Hoppas det går bra med flytten. Ibland blir det så att tiden inte räcker till för allt. Hoppas du senare får lite tid över och surrar med oss igen. Saknar dej goa Bibbi.
Varma kramar till dej

http://attisblogg.blogg.se

 
Maddo

Maddo

3 januari 2010 18:31

Ibland är det lika bra att vara utan datorn! skönt att ni har det bra iaf! Klart jobbigt att packa, hjälper eller stjälper hundarna? :P

Sätt på musik så ska du se att packningen går bättre! :)

Kramar i massor!

http://blogg.dreammaddo.se

 
Sussi

Sussi

3 januari 2010 20:09

Men oj så spännande att du ska flytta! Det ska bli skoj att höra mer om sen..

Skönt att inte voffsingarna är skotträdda :-)

Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Maddo

Maddo

10 januari 2010 20:16

Nu finns här en Tessan till! :D Hos oss. hihi, dogtalk! :P

http://blogg.dreammaddo.se

 
Snejky

Snejky

18 januari 2010 08:46

Toodelidoo..
Hoppas allt går bra med flytt & allt som hör till...
Jag har för övrigt bytt både hemsida & blogg...
Du e välkommen, när du känner att du har tid/lust..
Kramen till dig & vovvarna

http://cms.dinstudio.se/cms/diary_31.html

 
Maddo

Maddo

10 februari 2010 07:53

Oj, det var inte igår! Hoppas allt går bra med er! Flytten närmar sig ju nu. :) Roligt att det verkar gå bra med Tessan din, är hon rumsren ännu?

Vi fick vår Tessan för ungefär en månad sen (en torsdag.. hmm... 7:e jan?) hon är en 7årig blandras med lite egenheter men jag gillar henne och det är lite jobb med att lära en gammal hund men det gillar jag. Tror inte min kombo var riktigt medveten om hur stort åtagande man har med en hund men det kommer väl... :P Fortfarande mitt huvudansvar.

Kramar

http://blogg.dreammaddo.se

 
Snejky

Snejky

14 februari 2010 13:21

Hellojs tjejjen..
Hoppas allt e gott...& att allt har gått bra med din flytt mm..
Vill här önska dig en fin alla hjärtans dag.
Varma kramen

http://www.snejky.nu

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sotis - 13 oktober 2013 21:22


Voff på er.   Jag heter Sotis och har levt i skuggan av Sally ända tills nu. Kan ni fatta hur tungt det känns att bli av med sin bästa kompis...... Natten som gick var den första sen hon dog som jag inte vaknade och var uppe och letade efter henn...

Av Sotis - 12 oktober 2013 23:57

     Sally har dragit sitt sista andetag. Den 16 september 2013 fick hon somna in efter en tids sjukdom. Det var hennes njurar som la av. Det kändes fruktansvärt. Hon hade fyllt 11 år den 10 septemer och jag hoppades naturligtvis att få leva vid...

Av Sotis - 2 december 2012 23:20

Fattar inte varför matte inte kan lägga sig samma tid varje kväll. Jag var som vanligt trött vid niotiden och gjorde sim jag brukade. Satte mig och stirrade på henne. Hon brukar ALLTID lyssna på mig och göra som jag vill då. Men ikväll.... Nä...

Av Sotis - 20 november 2012 20:43

Åhh vilka minnen jag får. Matte fick en ny bild från Sotis valpar idag. Hon är så liten så jag måste bara visa er den. Nospussar på er allihop...

Av Sotis - 19 november 2012 20:50

Idag har min matte lämnat bort mig. Igen! Hon sa hon måste till doktorn. Undrar vad hon ska skylla på nästa gång. Som tur var kom min nya favvo och hämtade mig strax efter matte åkt. Trots att hon har en jättestor hund och katter och massa männis...

Presentation


Välkommen :)
Jag heter Sotis och har fått en egen blogg....
Lycko jag!!!
På toppbilden ser ni mig med mina första valpar

Fråga mig

0 besvarade frågor

Min tanke

Behandla andra som du själv vill bli behandlad

Innehållsförteckning Drömkex

Vetemjöl
Majsmjöl
Solrosfrön
Kycklingbuljong
Linfröolja
Äggula

Rik på Omega 3 och Omega 6

Förvaras på samma sätt som skorpor. Torrt och ej i plastförpackning

Priser Drömkex

25:- per hg plus porto. Tips: emballaget väger 20 gr. Beställer du 80 gr betalar du 12:- för portot och 20:- för kexen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

RSS

Arkiv

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards