Livet som hund

Direktlänk till inlägg 2 december 2009

Presenter

Av Sotis - 2 december 2009 11:34

Nu ni har matte brunnit. Hon har köpt grejer till oss!!!


Kolla bara


Nalle av snören så Tessan inte behöver gnaga på mig jämt


Bollar. Yummi.... 


osså det bästa av allt


 

Godispåse. Nu ÄNTLIGEN kanske jag kan få en godis när jag är såååå duktig i skogen :)


Allt inköpt från Fina Hund


Vovvv på er

 
 
Maddo

Maddo

2 december 2009 12:09

Naw, så fina!

Ja, jag hoppas det också :)

http://dreammaddo.bloggplatsen.se

 
Cia

Cia

2 december 2009 16:21

Wow vilka coola prylar din matte köpt till er! Min tänker bara på att köpa en sån där eländig trimmer för att terra mig hur ofta som helst. Vad är det för fel på matten eran?
Jag mår riktigt bra nu men ni må tro att det svider där bak efter all diarre´:)
Nä nu ska jag gosa med lillmatte som just kom in. Vet du Sally? Jag sover under mattes täcke jag!
Nospuss/Napoleon

http://www.ciabel.bloggplatsen.se

 
Cia

Cia

7 december 2009 13:06

Voff på dig Sally!
Min matte ställde mig i den där vattenspridaren igår med både schampo o balsam innan hon ställde mig på strykbrädan för föning. Har du hört så fånigt? Föna snygga mig,men hon säger att det är för jag måste vara helt ren och pälsen torr och rak för att hon ska kunna klippa mig.
En "moser-maskin" för nos,mage,armhålor,svansrot med anal,och tassarna. Både ovanpå och mellan trampdynorna.
Kroppen klipper hon med en Oster gold med lammskär på.
Tycker inte alls om att den där Lisa hon känner som har lärt henne hur man gör. Förut kunde det gå månader men nu blir det i tid och otid. Dessutom rycker hon håret i öronen på mig. Vet du hur obehagligt det är???? skulle vilja bita henne men man får väl stå ut. Om du vill kan du säga åt matte att gå in på familjens hemsida (www.angsebo.se) och klicka på mig(Napoleon) och sedan vidare på mina polare så får hon se hur jag ser ut nyklippt.
Stackars dig som får agera barnvakt
Nospussar

http://www.ciabel.bloggplatsen.se

 
Annika

Annika

7 december 2009 16:22

TACK för tassavtrycken i min blogg !
Önskar dig också en finfin jul och med massor av goda kex och onyttiga saker! :)

http://www.banfield.bloggagratis.se

 
Sussi

Sussi

7 december 2009 20:42

Vilket gulligt inlögg du skrev :-)

Den där heatlotionen, köper man den på djuraffären?
Det lät som nåt man skulle kunna testa

Ha det så bra
Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Cia

Cia

8 december 2009 14:44

Jo du Sally om den där lilla stackarn visste vad som väntar henne:) hihi
Matte köpte fön på claes ohlsson som har 2 hastigheter och 3 värmelägen från helt kall till kokhet. funkar mycket bättre än hennes gamla för den blev också jättevarm. Den där kardan hon har river och sliter men pälsen blir rak när hon fönar samtidigt som hon kardar.
Lammskäret har alla djurbutiker som säljer oster-maskinen. Det heter ngt annat men personalen vet vad man menar säger matte. Granngården har en liten trimmer på batteri som kostar ca 400kr som är bra till nosen och tassarna om hon inte vill köpa den dyrare mosern.
Ja du det är inte lätt att vara pudel ska du veta,trodde matte skulle vara för upptagen för sånt där trams men nähä då: dig har jag alltid tid för! säger hon. Önskar hon hade lite mindre tid jag.
Nej nu fick jag ett supergott tuggben som jag bara måste springa och gömma.
Nospuss
ps: du e´snygg! För att inte va pudel alltså.ds

http://www.ciabel.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sotis - 13 oktober 2013 21:22


Voff på er.   Jag heter Sotis och har levt i skuggan av Sally ända tills nu. Kan ni fatta hur tungt det känns att bli av med sin bästa kompis...... Natten som gick var den första sen hon dog som jag inte vaknade och var uppe och letade efter henn...

Av Sotis - 12 oktober 2013 23:57

     Sally har dragit sitt sista andetag. Den 16 september 2013 fick hon somna in efter en tids sjukdom. Det var hennes njurar som la av. Det kändes fruktansvärt. Hon hade fyllt 11 år den 10 septemer och jag hoppades naturligtvis att få leva vid...

Av Sotis - 2 december 2012 23:20

Fattar inte varför matte inte kan lägga sig samma tid varje kväll. Jag var som vanligt trött vid niotiden och gjorde sim jag brukade. Satte mig och stirrade på henne. Hon brukar ALLTID lyssna på mig och göra som jag vill då. Men ikväll.... Nä...

Av Sotis - 20 november 2012 20:43

Åhh vilka minnen jag får. Matte fick en ny bild från Sotis valpar idag. Hon är så liten så jag måste bara visa er den. Nospussar på er allihop...

Av Sotis - 19 november 2012 20:50

Idag har min matte lämnat bort mig. Igen! Hon sa hon måste till doktorn. Undrar vad hon ska skylla på nästa gång. Som tur var kom min nya favvo och hämtade mig strax efter matte åkt. Trots att hon har en jättestor hund och katter och massa männis...

Presentation


Välkommen :)
Jag heter Sotis och har fått en egen blogg....
Lycko jag!!!
På toppbilden ser ni mig med mina första valpar

Fråga mig

0 besvarade frågor

Min tanke

Behandla andra som du själv vill bli behandlad

Innehållsförteckning Drömkex

Vetemjöl
Majsmjöl
Solrosfrön
Kycklingbuljong
Linfröolja
Äggula

Rik på Omega 3 och Omega 6

Förvaras på samma sätt som skorpor. Torrt och ej i plastförpackning

Priser Drömkex

25:- per hg plus porto. Tips: emballaget väger 20 gr. Beställer du 80 gr betalar du 12:- för portot och 20:- för kexen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

RSS

Arkiv

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards